KOZMUTZA FLÓRA ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, KÉSZSÉGFEJLESZTŐ ISKOLA, KOLLÉGIUM ÉS EGYSÉGES GYÓGYPEDAGÓGIAI MÓDSZERTANI INTÉZMÉNY

Veszprém

Főigazgatói pályázat!

 


Elektronikus ellenőrző:
Felhasználói Kézikönyv


Mobil applikáció:
Felhasználói Kézikönyv


e-Ügyintézés:
Leírás

Iskolai beiratkozás:
Link

 

Ökoiskola

 

Gyermekvédelem


Bűnmegelőzés



EFOP-3.1.6-16-2017-00006

EFOP-3.1.6-16-2017-00006
Dokumentumok: 1 ,  2 ,   3

Tisztelt Látogató! Kedves Érdeklődő!

Köszöntjük Intézményünk honlapján!

A Kozmutza Flóra Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Iskola, Kollégium és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény 1986 szeptemberében kezdte megműködését. 1996-ban vette fel Illyés Gyuláné Kozmutza Flóra nevét.

Intézményünkbe a Tanulási Képességet Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság szakvéleménye alapján kerülhetnek a különleges gondozást, speciális ellátást igénylő gyermekek.

Több évtizedre visszanyúló sikeres gyógypedagógiai munkát folytatunk a középsúlyos, súlyos, halmozottan sérült óvodás és iskoláskorú gyermekek, tanulók nevelésében- oktatásában. Minden tanulónkat egyéni bánásmódban a közösség fejlesztő erejével, képzett gyógy- és szakpedagógusok irányításával, valamint gyógypedagógiai asszisztensek, gyermek-és ifjúsági felügyelők és a kisegítő személyzet hathatós együttműködésével neveljünk, tanítjuk, segítjük.


Ellátott feladataink

Óvodai nevelés
A gyermekek beszédindítása, kommunikációs készségének kiépítése, szobatisztaságra szoktatás és az iskolai életre való felkészítése játékos tevékenységbe ágyazottan történik.

Fejlesztő nevelés-oktatás
A fejlesztő nevelés-oktatás a tanév rendjéhez igazodó, a tankötelezettség teljes időtartama alatt rehabilitációs célú, az elért fejlődési szakaszokat követő egységes folyamat. A nevelés-oktatás fejlesztési területeinek tartalma tanítási évfolyamokra nem tagolódik, a pedagógiai munka szakaszolása a tevékenység tartalmi kínálatának életkori sajátosságokhoz alkalmazkodó struktúrálásában, koncentrikus bővítésében jelenik meg.

Általános iskola
Az 1-8. évfolyamokon a szűkebb környezetben mindennapi életfeladatok, élethelyzetek megoldására való felkészítés folyik. A nevelési – oktatási folyamat tartalma a közvetlen környezetben való tájékozódás, a kommunikációs készségek fejlesztése, valamint önmaga ellátása készségeinek fejlesztése.

 

Készségfejlesztő iskola
A középfokú nevelés-oktatás, a továbbtanulás alapjainak színtere.

  • A 9-10. évfolyam tanterve az értelmileg akadályozott tanulót oktató-nevelő általános iskolai tanterv koncepcionális és tartalmi folytatása. A 9-10. évfolyam az általános műveltségi és praktikus ismereteket közvetítő tartalmán túl, súlypontosan veszi figyelembe a gyakorlati évfolyamokra való felkészítést. A nevelés-oktatás célja az általános iskolában elsajátított életkezdéshez, pályaválasztáshoz kapcsolódó ismeretek megerősítése, a gyengébb vagy sérült funkciók fejlesztése, kompenzálása, a felnőtt életben elérhető munkatevékenységek iránti motiváció felkeltése, a gyakorlati tevékenységek elsajátításához szükséges kompetenciák, magatartásformák kialakítása, a gyakorlati képzés sikerének megalapozása.

    2 évfolyamos gyakorlati képzéseink:
    háztartástan és életvitel-kisegítő takarító
    kert- és parkápoló-udvaros- habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre nem képes tanulók részére
    szövött tárgy készítő-textil-és fonalmentő- habilitációs célú munkavégzés integrált munkavégzésre nem képes tanulók részére
  • Kollégium
    A kollégiumi nevelőmunka a társadalmi beilleszkedéshez szükséges képességek fejlesztését szolgálja. Ennek során jelentős szerepet kap az egyéni bánásmód, a személyre szabott nevelési eljárások, az egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs, rehabilitációs tevékenységformák alkalmazása.