TÁMOP 3.1.4.C-14-2015-0212
„Innovatív oktatás a Kozmutza Flóra Iskolában”
- Vízhez szoktatás, úszás alapjai
„A program célja: siker és örömélmény biztosítása, vízhez szoktatás, az úszás alapjainak elsajátítása.
Az úszásoktatás során olyan képességek és készségek fejlesztése történt, amely az értelmileg akadályozott gyermekek mindennapi életében ismeretlen. A test izmainak egyszerre és alapos megdolgoztatása, testtartásjavítás, kóros izomtónus csökkentése.
Nagyon fontos élettani hatás a keringési rendszer, tüdő, szív, teljesítőképességének javulása.
Fejlesztette a gondolkodási képességet, figyelmi koncentrációt, oldotta a stresszt és a feszültséget.
A vízben sok érdekes eszközzel segítette a víz megszerettetést, félelemérzet leküzdését.(úszódeszkák, nudlik, kukacok, polifom szivacsok, labdák, karikák)
Az órák befejező része minden alkalommal játék, játékos gyakorlatok, melyek nagymértékben hozzájárultak az eredményes tanuláshoz.
A gyerekek sokat fejlődtek önmagukhoz képest ez alatt az idő alatt.”
- Dohányzás megelőzése, alkohol és kábítószer függőség megelőzése, leszokását segítő program
Ellátogattunk a Veszprémi Drogambulanciára 2015.szeptember 29-én.
- Családi életre való nevelés
„Összességében úgy gondoljuk, hogy az október közepéig tartó foglalkozás sorozat több területen is lehetőséget nyújtott arra, hogy a beszélgetések kezdeményezésével formáljuk a résztvevő fiatalok gondolkodást és attitűdjét, valamint fejlesszük véleménynyilvánítási módjukat ,- kreativitásukat, és mindeközben közösséget építsünk. Miközben új ismeretekkel gazdagodtunk, hatni tudtunk egymásra és jobban megismertük egymást! A tanulók pozitív visszajelzései, lelkesedésük és együttműködésük alapján úgy ítéljük meg, hogy egy jól sikerült programot zártunk le.”
- Közösségi rendezvények :
Az őszi szőlő szüret befejezésének örömére, hagyomány őrzés képen felvonulást, majd az követően bált tartottunk a diákoknak és szüleiknek. Korhű ruhákat öltöttek és magyar népdalokat énekeltek a hangulat megteremtéséhez, mellyel fokozták a vigadalom hangulatát a szervezők.
Intézményünk tanulói sajátos nevelési igényű- középsúlyos értelmileg akadályozott, súlyosan és halmozottan sérült, illetve autista gyermekek. A közösségi rendezvényekkel, programokkal tanulóinknak gazdag élményanyagot biztosítunk az ismeretszerzéshez, a képesség-fejlesztéshez, a tartós emlékezet kialakításához. Ezzel személyiségüknek értelmi, érzelmi oldalát erősítjük.
Fontosnak tartjuk a hagyományok ápolását, megismertetését diákjainkkal, így ez is pedagógiai programunk egyik fontos eleme. A közös élmények átélésével a közösséghez tartozás tudata is erősödik. A különböző évszakok népszokásait főként dramatikus játékokban ismerhetik meg tanulóink. Ezek a jeles napokhoz fűződő színjáték szerű népszokások, sokrétű, komplex nevelési lehetőséget nyújtanak.
Időpont | Esemény | Felelős/ök, résztvevők |
gyülekező | ||
indulás, szakiskolai osztályok levonulása az emeletről | ||
zenés, játékos kivonulás az udvarra, majd bevonulás az aulába | ||
köszöntés, a műsorszámok közötti konferálás | műsorvezető kollega | |
szüreti műsor
|
műsorban szereplő diákok, felnőttek az iskola tánccsoportja |
|
szüreti bál- zenés mulatság | diákok, szülők, iskolai dolgozók, vendégek |
Könyvtár látogatás: Veszprémi Eötvös Károly Megyei könyvtárba
„A könyvtári órák tematikáját a hagyományokhoz és ünnepkörökhöz kapcsolódóan állítjuk össze egyeztetve a pedagógusokkal, szaktanárokkal.
A könyvtárhasználat oktatásának fel kell készítenie a tanulókat az információszerzés
kibővülő lehetőségeinek felhasználására, az információk elérésére, kritikus szelekciójára,feldolgozására és a folyamata értékelésére.
Az értelmileg akadályozott gyermek és a könyv kapcsolata sajátosan alakul.
A szókincs szegényesebb, az értő olvasás kialakulása lassú, nehezített folyamat. A megyei könyvtárba való ellátogatás célja volt, hogy ne csak az iskolai könyvtár lehetőségeit ismerjék meg a tanulóink, hanem egy nagyobb komplexebb könyvtár által nyújtott sokrétű foglalkozásokkal és körülményekkel is megismerkedjenek.”
Színház látogatás busszal:
2015.október 1. Budapest Erkel Színház West Side Story előadás 25 fő
2015.október 6. Budapest Erkel Színház West Side Story előadás 20 fő
- 2015 szeptember 30. Egészségnap I.
A nyolc alapelv:
- Táplálékod legyen gyógyítód! - ezt tanította Hippokratész is. A helyes táplálkozás az egészség egyik alappillére. Nem csoda, hiszen amit elfogyasztunk, abból épül a testünk.
- A mozgás létünk fontos alapeleme. Lehetőleg mindennap legalább 30 percet mozogjunk.
- Víz nélkül nincs élet. Csökkenti a szívbetegség kockázatát, mérsékli a kimerültséget, eltávolítja a salakanyagokat a szervezetből, fokozza a szellemi frissességet.
- A jó dolgok mértékkel történő használata és a rossz dolgok elkerülése magától értetődő, mégis sokszor nehéz megvalósítani.
- A friss, tiszta levegő nélkülözhetetlen. A mély légzés is legyen testmozgásunk része, mert megnyugtatja a testet, oxigént biztosít az agynak a tiszta gondolkodáshoz, segít a légúti fertőzések megelőzésében, elősegíti a mély alvást.
- A feltöltődéshez pihenés kell, alvás közben tudja a test megújítani saját magát. Napközben rövid szünetek növelik a teljesítőképességet és a biztonságérzetet.
- A testi és lelki egészség elválaszthatatlan. A bizalom belső békéhez és stabilitáshoz vezet, erőt ad a megbocsátáshoz, szeretetet hoz, segít választ találni a megoldatlan problémákra.
A délutáni programon a tisztálkodás fontosságáról hallgathattak meg egy előadást az iskola tanulói, majd uzsonna után játékos vetélkedőn vehettek részt.
FELADAT/ÁLLOMÁS |
IDŐ |
TEVÉKENYSÉG |
FELELŐS/LEVEZETŐ |
HELYSZÍN |
1.Tájékoztatás az iskolarádióban | 800 | Részletes tájékoztatás a programokról és helyszínekről |
Sándorné Matykó Krisztina Rédliné Szeles Hajnalka |
Stúdió |
2.Ráhangolódás Vendégfogadás |
810- 845
9.00-9.30 |
Ráhangolódás a nap programjaira Vendégek fogadása, állomásra kísérése |
Osztályfőnökök Csízi Tamásné |
Tantermek Tanári |
3.Bemelegítés |
900-930 |
Frissítő mozgás Börczi Istvánnal |
Nagy Helén | Aula, jó idő esetén az iskola udvara |
4.Tízórai | 930-955 |
Tízórai elfogyasztása |
Osztályfőnökök | Tantermek |
5. EGÉSZSÉG EXPO
|
1000 -1200 15’ 15’ 15’ 15’ 15’ 15’ 15’ 15’ |
Forgószínpad szerűen haladnak az osztályok. Minden állomáson játékosan, interaktívan ismerkedhetnek meg a gyerekek egy-egy alapelvvel. |
Arnold Judit Állomásvezetők: F. Egyed Gabriella dietetikus Arnold Zoltán mentős szakápoló Dr. Nagy Sándor Péter háziorvos Csabai Edit védőnő Mayor Nóra gyógytornász Ömböli Krisztián egészségnevelő Gazdag Ernő egészségnevelő Kalocsay Tamás lelkész |
klubszoba 2. lányzsibongó számt.terem aula tornaterem gyógyt. szob klubszoba 1. zeneterem |
Eredményhirdetés | 1200-1210 | Gyümölcssaláta kiosztása | Egészség Team | Aula |
6. Ebéd/csoport szinten | 1210-1400 |
Ebéd elfogyasztása/ pihenés |
Osztályfőnökök, nevelőtanárok, gyermekfelügyelők | Ebédlő/ osztályterem |
7. Előadás |
1400-1430 |
Előadás a tisztálkodással kapcsolatban |
Bereczky Gyuláné ÁNTSZ munkatársa Magyar Laura |
Aula |
8. Őszi uzsonna |
1430-1500 | Egészséges uzsonna elfogyasztása | Nevelőtanárok | Osztályterem |
9. Játékos foglalkozás |
1500-1600 |
Játékos feladatok |
ÁNTSZ munkatársa Magyar Laura |
Aula |
Az egészségnapról készült videókat az alábbi linkeken tekinthetik meg:
https://veol.hu/veszprem/jatekos-vetelkedot-rendeztek-1729682
http://www.veszpremtv.hu/hir/kukkanto_cimu_gyermekmusor_2015_oktober_26_i_adasa-n6899.html
2015 október 20. Egészségnap II.
FELADAT/ÁLLOMÁS |
IDŐ |
TEVÉKENYSÉG |
FELELŐS/LEVEZETŐ |
HELYSZÍN |
1.Tájékoztatás az iskolarádióban | 800 |
Részletes tájékoztatás a programokról és helyszínekről |
Csízi Tamásné | Stúdió |
2.Ráhangolódás |
810- 815 |
Ráhangolódás a nap programjaira |
Osztályfőnökök | Tantermek |
3. Bábszínház | 815-845 |
Bábelőadás megtekintése |
Kabóca Bábszínház | Aula |
3.Napindító – „Felpörgető” | 900-920 |
Frissítő mozgás |
Sándorné Matykó Krisztina Gotthart Ádám |
Aula, jó idő esetén az iskola udvara |
4.Tízórai | 920-940 |
Tízórai elfogyasztása |
Osztályfőnökök | Tantermek |
5.I. állomás – „Egészséges, mint a makk” |
945 15’ |
Egészséggel kapcsolatos találós kérdésekhez képek válogatása/ gyümölcsös képek színezése |
Csízi Tamásné Tóth Csaba |
Zene terem |
5.II. állomás – „Fűben-fában orvosság” |
15’ | Ismerkedés gyógynövényekkel, teakóstolás |
Rédliné Szeles Hajnalka Sándorné Matykó Krisztina |
Tankonyha |
5.III. állomás – „Tisztaság fél egészség” | 15’ | Tisztálkodáshoz szükséges eszközök válogatása/színezés |
Arnold-Kéri Judit Nagy Helén |
„A” oldali klub szoba |
5.I IV. állomás – „Almakirály” |
15’ | Alma király készítése |
Bereczky Gyuláné |
Lányoldali zsibongó |
6. Ebéd/csoport szinten zöldség-, gyümölcsszobor elkészítése | 1200-1400 | Ebéd elfogyasztása/ kreatív, közös alkotó munka a tanulókkal | Osztályfőnökök, nevelőtanárok, gyermekfelügyelők | Ebédlő/ osztályterem |
7. Kiállítás/díjazás |
1400-1430 | Szobrok kiállítása, megtekintése, díjak kiosztása | Arnold Judit, Sándorné Matykó Krisztina | Aula |
8. Őszi uzsonna |
1430-1500 | Gyümölcs elfogyasztása | Nevelőtanárok | Osztálytermek |
9. Népi táncház – „Almavásár” | 1500-1600 | Mozgásos népi játékok az ősz jegyében |
Csízi Tamásné Tóth László |
Aula |
Eszköz beszerzés a projekt jóvoltából:
- kutyaterápiás eszközök
- lovasterápiás eszközök
- úszás oktatáshoz eszközök
- futball oktatáshoz eszközök
- egyéb
Pedagógus továbbképzések voltak szeptember, október hónapban, 4 témában, összesen 47 fő részvételével:
Egészségnevelés a közoktatási intézményekben
Konfliktuskezelés tréning
Lelki egészség fejlődését szolgáló, személyközpontú pedagógiai módszert, ill. a ped. műhelymunkát segítő továbbképzés
Audio Vizuális Stimuláció
A pályázatról további információ érhető el az alábbi weboldalon: http://palyazat.gov.hu/